Alles begint met een visie

De nieuwe visuele identiteit van Alinso vloeit voort uit hun DNA en is op die manier logisch te verbinden met de missie en de visie van de onderneming. Dus geen oppervlakkige facelift, maar een doordachte keuze die aansluit bij de beleving van zowel het management, de medewerkers als de klanten. B2Build Communicatiebureau trad in dit proces in eerste instantie op als sparring partner en kanaliseerde tegelijkertijd de cruciale elementen die de noodzaak en de visie rond de nieuwe visuele identiteit ondersteunden.

nieuwe identiteit alinso

Kleuren hebben betekenis

De oranje kleur die Alinso hanteert staat voor kracht, energie, creativiteit en toegankelijkheid. Binnen elke kleur zijn weer gradaties aan te brengen met dito associaties. Kleuren trekken bovendien de aandacht, zeker wanneer ze zoals bij Alinso gecombineerd worden met een sobere monokleur. Door de basiskleur en de achtergrond af te stemmen (en de overige huisstijlelementen consequent toe te passen) ontstaat verscheidenheid in de visuele presentatie zonder afbreuk te doen aan de vooropgestelde visuele Alinso identiteit.

Logo Alinso - B2build vastgoed communicatie

Herkenbaarheid schept vertrouwen

Het logo is een belangrijk onderdeel van het merk. Het geeft Alinso waarde, maar ook herkenbaarheid. Het gekozen logo moest dus relevant, geloofwaardig en onderscheidend zijn, want pas dan schept het vertrouwen. Uit onderzoek blijkt steeds weer dat bedrijven die zich bewust zijn van hun identiteit, ze doeltreffend visualiseren én ernaar handelen beter presteren en aantrekkelijker zijn voor nieuwe werknemers. Ondernemen vanuit je DNA houdt ook in dat je weet wat het aanwezige potentieel is en waarom je doet wat je zegt, en zegt wat je doet. Het is duidelijk waar je vandaan komt en waar je naartoe wil. Het is deze herkenbaarheid die vertrouwen schept en die Alinso wou vertaald zien in een nieuwe visuele identiteit.

Website Alinso B2Build communicatiebureau

Woordmerk en beeldmerk

Alinso verkoos om de naam van de onderneming te combineren met een icoon in het logo. De gebogen lijnen in het logo zijn een vertaling van de baseline ‘Value your space’, waarbij Alinso zich als ‘one stop shop’ profileert met betrekking tot het herlokaliseren, het ontwikkelen en beheren van bedrijfsvastgoed. Diensten die vanuit het standpunt van de klanten van Alinso zonder meer een toegevoegde waarde vormen wanneer het gaat om de fysieke ruimte die het bedrijfsvastgoed van je onderneming inneemt. Fysiek dus, maar daarnaast ook in termen van bijvoorbeeld marktaandeel. ‘Value your space’, als conrete en tegelijk metaforische leidraad in woord- en beeldmerk.

Nieuwe website als uiting van merkcultuur

Het succes van een visuele identiteit hangt in belangrijke mate af van de merkcultuur waarin de nieuwe visuele identiteit zich beweegt. Alinso koos ervoor hun merkcultuur meteen tot uiting te brengen via een nieuwe website. B2Build Communicatiebureau zorgde voor een digitale omgeving waar de merkcultuur via grafische elementen, fotografie en in dit geval de vastgoedportfolio tot uiting komt. Door de merkcultuur op deze manier te visualiseren én te communiceren krijgt je een dynamische identiteit die perfect aansluit bij het DNA van Alinso. Straal dus uit waar je onderneming voor staat. Het geeft vertrouwen, zowel binnen de onderneming als binnen de sector waarin je werkzaam bent.

 

Website B2Build Communicatiebureau

U heeft een vraag?

Ontdek onze andere cases