We brengen de belangen en de behoeften in kaart. Zo kunnen we in een volgende fase impact genereren en een doorslaggevend resultaat opleveren.

Inleiding

Of je nu een fabrikant, voorschrijver, bouwheer, aannemer of distributeur bent, B2Build Communicatiebureau gaat aan de slag met uw doelstellingen. De basisfilosofie en toegevoegde waarde van uw dienst of product geven we een meetbaar, realistisch en haalbaar perspectief. Want een goed product is geen garantie op succes. Om te slagen moet de juiste strategie bepaald worden. Wat maakt het product uniek en hoe communiceren we dat naar de doelgroepen binnen de bouwsector?

B2Build communicatiebureau tracht dan ook eerst de belangen en de behoeften in kaart te brengen. Alleen op die manier kunnen we in een volgende fase impact genereren en een doorslaggevend resultaat opleveren.                    

B2Build Communicatiebureau. Van advies tot implementatie. Van idee tot succesverhaal.

 

Een belangrijk onderdeel van de strategie is de productidentiteit.

Productidentiteit

Een belangrijk onderdeel van de strategie is de productidentiteit. B2Build Communicatiebureau helpt u bij het ontwikkelen van een sterke productidentiteit, waarbij we vertrekken vanuit de specifieke kenmerken van uw product of dienst en zorgen voor de commerciële vertaalslag binnen de bouwsector.

  • Wat zijn de onderscheidende kenmerken en waarom zij die van belang binnen de bouwsector?
  • Hoe kunnen we de toegevoegde waarde op de beste manier communiceren naar uw diverse segmenten binnen het bouwteam of de eindgebruiker?
  • Welke ‘tone of voice’ gaan we hanteren? Welke taal spreekt uw klant?
  • Welke beeldvorming zal het best onze doelstellingen helpen realiseren en tegelijk duidelijk zijn voor uw doelgroepen binnen het bouwteam of voor de eindgebruiker?
Strategie - Communicatiebureau

Hoe realiseert u in functie van uw aansprekingspunt conversie binnen de gewenste doelgroep?

De strategie rond het efficiënt vermarkten van uw product of dienst

We maken een grondige analyse van de omgevingsfactoren en de sales-en conversiestrategieën. Concreet en to the point, afgestemd op uw positie als fabrikant, voorschrijver, bouwheer, aannemer of distributeur.

Boodschap, klantsegmenten, waardeproposities, (media)kanalen en relaties worden onder de loep genomen. Welke bouwstenen zijn aanwezig, welke heeft u over het hoofd gezien en hoe kunnen we deze verder uitbouwen? We geven u hands-on advies. Het resultaat? Een onderbouwde communicatiestrategie die uw slaagkansen bij de doelgroep drastisch verhoogt, zowel offline als online.

Marketing wordt namelijk steeds belangrijker om uw doelstellingen te realiseren. We spreken dan ook van een conversiestrategie, die zowel voor offline als online toepassingen kan ontwikkeld worden. Bijvoorbeeld, hoe zorgt u ervoor dat mensen uw website bezoeken, overgaan tot een aankoop, informatie aanvragen of contact opnemen? Met andere woorden: hoe realiseert u in functie van uw aansprekingspunt (voorschrijver, bouwheer, eindgebruiker…) conversie binnen de gewenste doelgroep?

Communicatiestrategie visual B2Buildvastgoed

We ontwikkelen een communicatie-architectuur op maat.

Aanpak

Op basis van de productidentiteit en de strategische input, ontwikkelen we een communicatie-architectuur op maat. Dit brengt orde, structuur en samenhang in uw marketing- en communicatie-inspanningen. Strategisch en organisatorisch.

Verschillende informatiestromen krijgen een duidelijke plaats en vorm in de communicatiemix. Zo zorgt een communicatie-architectuur ervoor dat uw inhoud en tools op elkaar afgestemd zijn. En dat uw vooropgestelde doelstellingen en strategie altijd gerespecteerd worden.

Concept en creatie

Een duidelijke en aantrekkelijke conceptualisering en visualisering rond een dienst of product kan in een vroeg stadium niet alleen heel wat twijfels wegnemen. De look & feel waarmee een project in de markt wordt gezet zorgt ook vaak voor een belangrijk emotioneel touchpoint dat de aandacht trekt, vasthoudt en de prijs vaak in de schaduw zet.

Indrukken, vermoedens, sferen, concepten, gevoelens, overtuigingen die aan de oppervlakte komen in de strategiefase, zetten we om in verrassende creaties en tastbare ideeën. Onze artdirectors ontwikkelen en bewaken uw creatieve strategie en uw visuele identiteit doorheen het volledige proces.

Content

Copywriting focust te vaak op wat er verkocht wordt en niet wat de voordelen zijn van een specifieke aankoop. SEO copywriting is dan ook vaak de stille kracht achter een salesstrategie.

We zorgen voor efficiënte inhoud met maximale impact. Inhoud creëren is veel meer dan teksten schrijven alleen. Het start met de creatie van een structuur en van een doordacht contentplan. We verzamelen relevant visueel materiaal en bestaande inhoud, brengen die in kaart, en sporen blinde vlekken op. Zo komen we tot een compleet en effectief contentplan.

Multidisciplinair team

We werken met een dynamisch multidisciplinair team, waar u ook zelf een hoofdrol in speelt. Hierdoor krijgen we een groot strategisch en creatief potentieel.

Met verschillende methodieken en technieken evalueren we de verzamelde ideeën om de meest bruikbare te selecteren. Dit gaat van persona’s en een ‘empathy map’ (die gebruikt wordt om duidelijke klantenbehoeften in beeld te brengen) tot scenario’s en prototypes om ideeën te evalueren. In een later stadium kunnen onze fotografen van Studio Claerhout bij dit team betrokken worden.

B2Build communicatiebureau plan van aanpak

U heeft een vraag?

Ontdek onze cases