Meerdere merken?
Tal van bouwondernemingen hebben een portfolio vol merken, submerken, productmerken en productnamen. Vaak ontbreekt een bewuste strategie, en precies daarvoor werd de expertise van B2Build Bouwcommunicatie door CRH ingeroepen. Een duidelijke merkstrategie heeft tal van voordelen: duidelijkheid voor de interne organisatie, sterk klantgeoriënteerd, cross selling én minder marketingkosten.
One-stop-shop voor een volledig prefab assortiment
De uitdaging om een ‘lean’ organisatiemodel uit te tekenen kwam via onze Brainplot tot leven. Brainplot is een methodiek waarin we samen met het management waarde toevoegende beslissingen en activiteiten in kaart brengen. De komst van het nieuwe merk d-Concrete biedt CRH de kans om de activiteiten van Ergon, Douterloigne, ECHO, Prefaco en Schelfout als uitzonderlijk breed assortiment wand-, vloer- en ruwbouw-oplossingen voor de woning- en utiliteitsbouw aan te bieden. Vanuit deze merkidentiteit zijn de activiteiten van CRH afgestemd op het gehele bouwproces. Van ontwerp-, architecturale of constructieve ondersteuning en levering van de producten, tot eventuele montage van de complete ruwbouw voor de bouwheer of aannemer. Innovatieve en duurzame producten en oplossingen, die het bouwproces verbeteren en versnellen voor zowel de woning- als de utiliteitsmarkt.
Kernactiviteiten
Het gevolg van deze strategische beslissing maakt van d-Concrete! dé one-stop-shop voor het ruimste en meest volledige prefab assortiment op de Belgische markt en als aanbieder van een gericht dienstenpakket, ook de menselijke schakel tussen de klant en het bouwproject. Bouwen blijft hoe dan ook a people’s business, en d-Concrete! vult dit perfect in. Het zal als ‘prefab partner’ van de bouwheer, de aannemer en het studiebureau geïntegreerde totaalprojecten kunnen ontwerpen, berekenen, leveren en monteren.
Activatie
Het activatietraject om d-Concrete een concrete invulling te geven steunt op een aantal specifieke vragen: welke initiatieven worden genomen naar welke doelgroepen? Wat communiceren we naar individuele klanten? Hoe benaderen we prospecten met dit nieuwe verhaal? Welke budgettair kader wordt uitgetekend? Via gerichte communicatie, events, beurzen, aanwezigheid op sociale media en Open Bedrijvendag slaagde B2Build Communicatiebureau er in om een communicatiearchitectuur te ontwikkelen die d-Concrete positioneerde als een betrouwbare partner voor design, projectmanagement, tekenwerk en engineering. Mét meetbaar resultaat.