Samen sterk onder één merk

Saint-Gobain is wereldwijd een leider, maar is niet groot geworden door zich ‘groot’ te gedragen. Het lokale aspect en de expertise van de verschillende filialen in Vlaanderen, Brussel en Wallonië vormen dan ook de sturende kracht. ‘Saint-Gobain denkt globaal, maar werkt lokaal’ is de belangrijkste uitkomst van een aantal strategische sessies met het management en de medewerkers. In de praktijk betekent dit dat alle lokale vestigingen in Hasselt, Alken, Kuurne, Anderlecht, Eupen, Menen en Hamont voortaan zullen opereren onder de merknaam Saint-Gobain en niet langer de oorspronkelijke naam zullen gebruiken.

Samen onder één merk Saint Gobain

Life is beautiful with glass

Op basis van een aantal creatieve sessies werd duidelijk dat Saint-Gobain ‘buitengewoon dichtbij’ het leven van zijn klanten wil blijven staan. Om leef- en werkomgevingen te optimaliseren en met hun materialen en oplossingen zorgt te dragen voor het welzijn van iedereen en de toekomst van ons allen. Grote uitdagingen als duurzaamheid en klimaatverandering staan bij Saint-Gobain niet in de weg van comfort, functionaliteit en veiligheid. Het zijn deze kenmerken die in het nieuwe campagnethema, ‘Life is beautiful with glass’, tot uiting komen. Saint-Gobain dat steeds dichtbij is en mee evolueert met de vragen en de omgeving van de klant.

Samen onder 1 merk Saint Gobain

Een open en betrokken bedrijfscultuur

Voor het nieuwe brandbook werd de daad meteen bij het woord gevoegd. Op basis van een aantal fotoshoots op de verschillende lokaties werden medewerkers mee betrokken in het brandbook dat de vernieuwde strategische krijtlijnen meteen illustreerde: de open en betrokken bedrijfscultuur, de wendbare houding, ondernemend handelen, innoveren en het centraal stellen van de band met de klant. We formuleerden de volledige merkidentiteit in een brandbook en ontwikkelden een stickervel dat op een toegankelijke manier de merkidentiteit vertaalde naar leuke quotes en one-liners. Gebruiksklaar en meteen een groot succes bij de medewerkers op complimentendag: ‘Ik spiegel me aan jou’, ‘Ons glas is altijd halfvol’, ‘GLAS HELD(ER)’…

Communicatie tools Saint Gobain

Close to Polyclose

Saint-Gobain besliste om in 2020 niet deel te nemen aan de vakbeurs Polyclose, maar in het hotel net naast de beurs ‘Close to Polyclose’ te organiseren. Het ideale moment om aan de klanten de nieuwe merknaam en de vereenvoudigde structuur kenbaar te maken. B2Build Communicatiebureau zorgde voor uitnodigingen,  een gebruiksvriendelijke online landingspagina waar de bezoekers zich registreerden, meteen ook de keuze voor een maaltijd of een lunch bepaalden én welke vertegenwoordiger ze wensen te ontmoeten. Daarnaast zorgden we ook voor een beursopstelling die op de meest duidelijke en aantrekkelijke manier het productaanbod weergeeft. Via modelhuisjes werden alle glasproducten weergegeven en kon men op een klantvriendelijke manier toelichting geven bij de producten.

Uitnodiging Close To Polyclose uitnodiging

Photobooth

Om de boodschap en de campagne kracht bij te zetten werden de 748 aanwezige klanten gefotografeerd op een speciaal daarvoor ontwikkelde photobooth. Het onderstreept niet alleen het evenementiële karakter van Close to Polyclose, het zorgt ook voor een emotionele binding met de belangrijkste merkbelofte van Saint-Gobain: altijd dichtbij!

Communicatie Saint-Gobain booth

Perscampagne

‘Niet schrikken. We hebben onze naam veranderd’, kopte het persbericht. Als slot van een vier maanden durend traject werd nog een persbericht de wereld ingestuurd. Want die wereld verandert en Saint-Gobain groeit mee. “Niet om de klanten op dezelfde manier, maar wel volgens dezelfde standaard van dienst te zijn”, dat was de boodschap. En ook,  “Om de kennis en kracht uit de volledige organisatie voortaan voor iedereen in te kunnen zetten. We denken globaal, maar werken lokaal”.

U heeft een vraag?

Ontdek onze andere cases